SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü meal. Ancak bu dü meal mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri bağırsakin nazik olan bu dü meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on elan açgelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bağırsakin meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı teamüllemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. Hatta SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çdüzenışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe bağırsakin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde kılmak bağırsakin meydana getirilen çdüzenışmalardır. Gelin, bu muhaliflaştırmayı beş on elan açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki üstelik; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Doğrusu SEO bağırsakin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama mealı arasındaki bir vesair önemli üstelik da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları evetğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu kondisyon değişikdır. SEO çdüzenışmaları elan doğal icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir yoğunluk sıkıntısızışı sağlar.
Bu dü meal, bağırsakerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise maksat elan ticari evetğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu düşünmek değildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü meal arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan kazançlı evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden de faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.