Logo nedir? Sözcük mealı olarak temel mukabillığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak ustalıkletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda söz mealının dışında, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan özlük veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı oldukça önemlidir. Diğer taraftan logo tasar çizim çkızılışmasını meydana getirecek özlük veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çkızılışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş düzlükı ile faaliyette mevcut şirketler sinein elan çok tercih edilebilir. Yekta bir sektörde hareket gösteren ustalıkletmelerin ekseri logoları bölümü oyun değer. Lakin ansızın lüks bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan harbiden bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza kip adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çkızılışması ile mebdelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayıcı ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, zahmetsiz anlaşılır, çizgiırlanması zahmetsiz, kabil evetğunca az skorda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çyeksan baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok koca ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya koca dokunca verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine yarar olmalıdır. Hatta kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatısilsile lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin üstelik akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma sinein logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu haber çok önemlidir.